Улаанбаатар хотын түгжрэл хэдхэн жилийн өмнө хэсэг, хэсэг газартаа л түгжирдэг байсан бол өнөөдөр хаа сайгүй, өдөр, шөнө ялгаагүй түгжирдэг болсон. Тэр дундаа “мөнхийн таглаа” гэх Яармагийн авто зам өглөө зургаан цагт гарсан ч ажлаасаа хоцорно. Ажил орой 18 цагт тарлаа гэхэд гэртээ 22 цагт очвол баярладаг болж.

Зөвхөн Яармагийн авто зам гэлтгүй хаа сайгүй л түгжрэл их байна. Тиймээс нийслэлээс түгжрэл бууруулах арга хэмжээг авч хэрэгжүүлж байгаа ч дорвитой шийдэлд хүрэлгүй өдийг хүрлээ.

Түгжрэлийг багасгах зорилгоор өнгөрсөн сарын 28-нд Яармагаас ТЭЦ-IV хүртэлх шинэ гүүрийг ашиглалтад оруулсан. Гэвч энэхүү гүүр түгжрэлийг багасгах нь битгий хэл нэмэгдүүлж байгаа талаар иргэд нийгмийн сүлжээнд бухимдлаа илэрхийлсээр байна.

Тиймээс шинэ гүүрний нөхцөл байдал, хөдөлгөөн ямаршуу ачаалалтай байгааг сурвалжлахаар очлоо. Биднийг очиход автомашин гэхээс илүү ганц нэг алхаж яваа хүн, скүүтерээр тоглох залуучууд угтан авав. Угтаа тус гүүр Яармагийн түгжрэлийг 20 хувь бууруулах тооцоололтой баригдсан гэдгийг албаныхан хэлж байсан. Гэвч Яармагийн авто зам хоёр урсгалдаа ачаалалтай харагдаж байсан ч энэхүү гүүрээр зорчих хөдөлгөөн ховор байлаа. Өөрөөр хэлбэл, зургаан эгнээ бүхий гүүрэн авто замаар автомашины хөдөлгөөн зогсоо зайгүй урсаж байх ёстой атал ийнхүү сийрэг байгаа нь Яармагийн түгжрэлийг бууруулах тооцоолол зөв байсан эсэхэд иргэд эргэлзэж байв.

ЖОЛООЧ Т.МӨНХ-ОРГИЛ: МУХАР ГҮҮР БАРЬЧИХААД ТҮГЖРЭЛ БАГАСГАЧИХСАН МЭТ ЯРЬЖ БАЙГАА АЛБАН ТУШААЛТНУУДАД ДУРГҮЙ ХҮРЧ БАЙНА

Уг гүүрээр зорчиж буй жолооч нараас тодруулга авах гэж нэлээд хүлээж зогссоны эцэст нэгэн жолоочоос тодрууллаа.


Жолооч Т.Мөнх-Оргил: -Гүүрээр зорчиход шинэ болохоор тэр үү явахад асуудал алга л даа. Харин

энэ гүүрийг гараад шууд түгжрэл рүү ордог. Тэр түгжрэлээс төвөгшөөдөг ч үүгээр явахаас өөр сонголтгүй. Мухар олгой гэдэг шиг энэ өргөн замаар явж байгаад огцом хоёр эгнээ нарийн авто зам руу шилжихэд улам их ачаалал үүсэх нь ойлгомжтой. Гэтэл яагаад ийм дэд бүтэц хийсэн юм бэ. Өчигдөр гэхэд энэ гүүрийг даваад цаана нь хэдэн цаг ямар ч хөдөлгөөнгүй зогссон. Автомашин дотроо бараг унтах шахсан даа. Үнэндээ энэ гүүрний учрыг ойлгохгүй байгаа. Цаад талыг нь шийдэж өгөхгүй бол ямар ч нэмэргүй түгжирсээр л байх болно. Энэ гүүрээр яваад баруун, зүүн хаашаа ч эргэсэн түгжрэл. Сонсголон, IV станцын уулзвар нэмэгдсэн болохоор энэ гүүрээр автомашин явахгүй байгаа юм. Бодит амьдрал дээр нийцсэн, асуудлаа харсан бүтээн байгуулалт, шинэчлэлээ хийгээч ээ гэж албан тушаал хашиж байгаа нөхдүүдэд хэлмээр байна. Бүтээн байгуулалт хийж байгаа гээд ямар ч үр ашгаа өгөхгүй байвал улсын төсвийг ач холбогдолгүй, үргүй зарцуулсан гэсэн үг. Нисэх, Яармагийн иргэд бид ч гэсэн адилхан гэр бүл, үр хүүхдэдээ цаг заваа зарцуулмаар байна. Гэтэл энэ түгжрэлд өдрийн талыг барж байна. Хаа хаанаа зөв шийдвэр гаргаасай даа. Ер нь бол мухар гүүр тавьчихаад түгжрэл багасгачихсан мэт ярьж байгаа албан тушаалтнуудад дургүй хүрч байна.

Яармагт дөрөв дэх жилдээ амьдарч буй иргэн Д.Ганболд: -Шинэ гүүр ашиглалтад орсноос хойш түгжрэл багасаагүй. Харин ч улам нэмэгдсэн. Өмнө нь Яармагийн нэгдүгээр буудлаас “Хүннү Молл” хүртэл түгжирдэг байсан. Орон сууцнуудын гарц төв замдаа нэгдээд түгжирдэг байсан. Гэтэл шинэ гүүрнээс болоод тэр гүүр лүү орох зам түгжирдэг болсон.

Хан-Уул дүүргийн иргэн Ё.Баяр: -Манай энд баригдсан шинэ гүүр нээгдэхээс өмнө Нисэх, Яармаг орчмоос хотын төв рүү явахад л түгжирдэг байсан. Шинэ гүүр ашиглалтад орж олон гэрлэн дохио, гарц, туслах зам, уулзвар нэмэгдсэнээр иргэд оройн цагаар Яармаг руу гэртээ харихад хотын төв рүү явдаг шиг адилхан түгжирдэг болсон. Шинэ гүүр барьснаар түгжрэл дахиад л нэмэгдлээ. Түгжрэл бууруулна гэж бүтээн байгуулалт хийсэн бол буурах ёстой биз дээ. Судалгаа тооцоололтой хийгээгүй юм болов уу гэж бодож байна. Зүгээр л бүтээн байгуулалт хийсэн нэрийдлээр хэдэн төгрөг халаасалсан нь тодорхой. Цаашид ер нь гоё сайхан бүтээн байгуулалтад итгэх итгэл ард түмэн бидэнд алга байна. Хүйтрээд цас орвол энэ зам тэг зогсолт гэдэг нь болно байх даа. Амьдралд үнэхээр олон талаараа сөрөг нөлөө үзүүлж байна.

Автобусны буудал дээр зогсож байсан иргэн: -Шинэ гүүр нээгдээд ямар ч ялгаа алга. Өмнө түгжирдэг байсан шигээ л ачаалал их байна. Энэ гүүр Тэц-IV-ийн зам руу ороод нэг нь дээшээ яваад Гурвалжингийн гүүр лүү нийлэх учраас хоёр талынхаа нарийнхан зам руу ялгаа байхгүй түгжирч байсан. Тэгэхээр цаашаагаа нэвт Таван шар луу нь гаргаад төв замтай нь холбовол Яармагийн түгжрэл гайгүй болж магадгүй. Хоёрын хооронд ийм дутуу зам тавих шаардлага байсан уу хэмээв.

Шинэ гүүр лүү салж буй эргэх хэсэг, гүүрнээс төв зам руу орох хэсэг дээр тус тус гэрлэн дохио байсан нь энэ уулзвар дээр ачааллыг үүсгэсэн байлаа. Гүүрнээс төв зам руу чиглэн ирж буй нэг л машин явган хүний гарцны өмнө зогслоо. Ийнхүү зам гараад хартал эсрэг талын автобусны буудлын харалдаа эсрэг урсгал руу эргэх зохицуулалт хийсэн байв. Гэрлэн дохио, замбараагүй эргэлтийг бий болгосон нь энэ замын ачааллыг нэмэгдүүлсэн гэдгийг иргэд хэлж байна. Дээрх гүүрний асуудлаар Яармаг дахь хотын захиргааны “B” блокд байрлах “Нийслэлийн Замын хөгжлийн газар”-аас тодруулах гэсэн боловч “…мэдэхгүй байна. Хажуу талын өрөөнөөс асуу” гэсэн хариуг өглөө. Зааж өгсөн өрөөнд ороод асуутал “…Захиргаанаас асуу” гэв. Захиргаа нь хэвлэлийн ажилтнаас асуу гэх зэргээр тодорхой мэдээлэл өгсөнгүй.

АЛБАНЫХАН: ИРГЭД ЭНЭ ГҮҮР ТАВИГДААД Л ТҮГЖРЭЛ БАЙХГҮЙ БОЛЧИХ ЮМ ШИГ БОДООД БАЙНА


Уг асуудлаар албаныхан хэвлэлд мэдээлэл өгөхдөө “Иргэд энэ зам тавигдаад л түгжрэл байхгүй болчих юм шиг бодоод байна. Яг үнэндээ гол замуудыг дөрвөн үе шаттай барихаар төлөвлөөд буй. Наадамчдын авто замыг Энхтайваны

өргөн чөлөөтэй холбох зам бидний төлөвлөсөн ажлын хэсгийн гүйцэтгэл шүү дээ. Тус зургаан эгнээ бүхий хоёр урсгалтай зам, гүүрэн байгууламжийг саяхан нээсэн, Гүүрний бүтээн байгуулалт 2022 онд, харин 2023 оны наймдугаар сард авто замын ажил эхэлж байсан. Өнгөрсөн сарын 26-ны өдрөөс эхлэн зорчих хэсгийн хөдөлгөөнийг нээсэн. Уг зам, гүүрэн байгууламж нь Яармагийн авто замаас ТЭЦ IV-ийн авто зам хүртэл 2.84 км урттай. Бид үргэлжлүүлэн явган хүний зам, дугуйн зам, гэрэлтүүлгийн ажлыг энэ онд багтаан дуусгана. Яармагаас хотын төвийг чиглэж оргил цагт 16 мянган автомашин зорчдог.

Тэгвэл дээрх дөрвөн дэд бүтцийн төсөл хэрэгжсэнээр Яармаг орчмын суурьшлын бүсээс хотын төв рүү чиглэсэн тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний ачаалал хоёр дахин багасна л гэж тооцоод байгаа” хэмээжээ.

Г.БАЛГАРМАА